El-scooter 120 W med sadel - ROSA





Lagerstatus | |||||||||
![]() |
|||||||||
|
|||||||||
- 10-12 km/h - Räckvidd 4-7 km - Hopfällbar - Ståplatta och underrede i stål - Hjuldiameter: 16 cm - Rek. från 7 år - Fungerar på plana underlag för vuxna (perfekt exempelvis på lager) - Vikt ca: 13 kg
- 10-12 km/h - Räckvidd 4-7 km - Hopfällbar - Ståplatta och underrede i stål - Hjuldiameter: 16 cm - Rek. från 7 år - Fungerar på plana underlag för vuxna (perfekt exempelvis på lager) - Vikt ca: 13 kg Nu är el-scootrar lagliga!!! Utvecklingen av små eldrivna fordon avsedda för kortare eller längre förflyttningar av personer går starkt framåt. På marknaden finns olika typer av eldrivna fordon avsedda för en person, såsom el-skotrar, elrullstolar och andra fordon med liknande användningsområde. Ett nytt sådant fordon är Segway som är ett alternativ till cykel och rullstol för såväl personer med som utan funktionsnedsättningar. De här fordonen är i huvudsak avsedda att användas på gång- och cykelbanor men har hittills inte passat in i regelverket. För att möjliggöra användning så ändras bland annat lagen (2001:559) om vägtrafikdefinitioner den 1 oktober 2010.- 10-12 km/h - Räckvidd 4-7 km - Hopfällbar - Ståplatta och underrede i stål - Hjuldiameter: 16 cm - Rek. från 7 år - Fungerar på plana underlag för vuxna (perfekt exempelvis på lager) - Vikt ca: 13 kg
- 10-12 km/h - Räckvidd 4-7 km - Hopfällbar - Ståplatta och underrede i stål - Hjuldiameter: 16 cm - Rek. från 7 år - Fungerar på plana underlag för vuxna (perfekt exempelvis på lager) - Vikt ca: 13 kg Nu är el-scootrar lagliga!!! Utvecklingen av små eldrivna fordon avsedda för kortare eller längre förflyttningar av personer går starkt framåt. På marknaden finns olika typer av eldrivna fordon avsedda för en person, såsom el-skotrar, elrullstolar och andra fordon med liknande användningsområde. Ett nytt sådant fordon är Segway som är ett alternativ till cykel och rullstol för såväl personer med som utan funktionsnedsättningar. De här fordonen är i huvudsak avsedda att användas på gång- och cykelbanor men har hittills inte passat in i regelverket. För att möjliggöra användning så ändras bland annat lagen (2001:559) om vägtrafikdefinitioner den 1 oktober 2010.








