Kundservice

Elsparkcykel Nitrox M8

Enter fullscreen
  • Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
  • Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
  • Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
  • Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
  • Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
  • Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
  • Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
  • Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
Arrow Right Arrow Left
Ord. Pris:  3 195:-
2 695:-
 Fri leverans!
InStock
2695
SEK
Svart
Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart
30131451
99300202
Elsparkcykel Nitrox M8 är en lättviktsscooter, drivs av ett litiumbatteri med 5Ah kapacitet samt en borstlös navmotor belägen i bakhjulet. Vikten på denna elscooter/elsparkcykel är endast ca: 11.5 kg, vilket gör den busenkel att bära med sig vart du än går! Scootern är dessutom försedd med extra stora hjul (6,5 tum) för att förbättra framkomligheten på lite ojämna underlag. Elsparkcykel Nitrox M8 har en riktigt trevlig byggkvalitet med en stark och underhållsfri borstlös navmotor belägen i bakhjulet med 250W motoreffekt. Motorstyrkan ger scootern en toppfart om ca: 20 km/h och en kraft som orkar dra även vuxna, maxlasten är satt till 100 kg. Skulle scootern behöva hjälp i någon backe är det bara att skjuta ifrån likt en vanlig kickbike. På styret finns hastighetsmätare och batteriindikator så att du vet när det är dags att ladda batterierna. Du gasar med hjälp av ett steglöst tumgasreglage på styrets högra sida. På vänster sida finns ett tumgasreglage som reglerar scooterns underhållsfria elektromagnetiska bromssystem. Denna broms verkar på bakhjulet och har dessutom en regenerativ (återladdande) effekt. Över bakhjulet finns även en mekanisk broms som du aktiveras genom att trycka med foten. Litiumbatteriet om 36V 5Ah är integrerat i ramen och ger scootern en räckvidd om upp till 15 km/laddning, beroende på körstil. En laddning tar ca: 4 timmar. Hjulen på denna elscooter har 6,5 tums (ca: 16,5 cm) diameter och däck av solitt gummi. Däcken behöver alltså aldrig fyllas på med luft, och du slipper irriterande punkteringar. Scootern har dessutom en häftig LED-strålkastare fram och röd LED-lampa bak. Elsparkcykel Nitrox M8 är hopfällbar, vilket sker på ett par sekunder utan behov av verktyg. Scootern är klassad IPX4 vilket innebär att den klarar vattensprut från alla olika håll. Börjar det regna på scooterturen är det alltså bara att köra vidare! SNABBFAKTA: Motor: 250W borstlös navmotor Toppfart: Ca: 20 km/h Batteri: 36V 5Ah (18650-celler) Vattentät enligt klass IPX4 Laddare: 36V (42V) 1.5A Räckvidd: Upp till 15 km/laddning Laddtid ca: 4 timmar Hjuldiameter: 6,5 tum Belysning: LED fram och bak Vikt ca: 11.5 kg Max. lastvikt: 100 kg Mått: 96x45x105 cm (LBH) Mått hopfälld:  96x45x41 cm (LBH) Mått emballage: 97.5x16x42.5 cm (LBH) BORSTLÖS VS. BORSTMOTOR:När man talar om elmotorer finns i huvudsak två olika teknologier: borstmotorer samt borstlösa motorer. Borstmotorer har funnits längst och återfinns ofta på lite billigare produkter med elmotor. Borstlösa motorer är en nyare och bättre teknologi med flera fördelar: + Högre effektivitet (mindre spill i form av t.ex. värme)+ Högre vridmoment (250W borstlös upplevs starkare än 250W borst)+ Mindre underhåll (inga borst som behöver bytas med tiden)+ Tystare drift Nackdelen med en borstlös motor är att konstruktionen, och därmed motorn, är dyrare än borstmotorer. NAVMOTORER:Vissa eldrivna fordon har s.k. navmotorer, vilket innebär att elmotorn är integrerat i något av hjulen. Fördelen med detta är att man slipper ha en kedja eller drivrem mellan motor och drivhjul, vilket innebär att man slipper spänna, smörja och underhållet som kedja/rem medför. Dessutom blir det inget kedjekladd om man vill ta med sig produkten, t.ex. i bagageutrymmet på bilen. Samtliga navmotorer hos Rull.se är av borstlös modell. Sammantaget gör detta att produkter med navmotor kräver minimalt underhåll och har hög driftsäkerhet! BATTERIER:I eldrivna fordon finns batterier som normalt är av typen blyackumulator eller lithium. Blyackumulatorer har normalt spänningen 12 Volt, och produkter med högre driftspänning har därför seriekopplade blyackumulatorer (t.ex. 3 st 12V för att uppnå 36V spänning). Blyackumulatorer är relativt billiga och fungerar bra när de sköts korrekt. En produkt med blyackumulatorer skall helst laddas efter varje användning, även om batteriet inte är helt urladdat. Tvärt om är det direkt skadligt för batteriet att tömma det helt på ström. Vid långtidsförvaring mår blyackumulatorer bäst av att vara 100% laddade. Om du inte skall använda produkten under en längre period rekommenderar vi att ladda den minst en gång per månad för att hålla batterierna fräscha. Lithiumbatterier har flera fördelar jämfört med blyackumulatorer: + De har ca: 2-3 gånger längre livslängd.+ De väger endast ca: 1/3 jämfört med blybatterier.+ De är mindre känsliga för misskötsel. Lithiumbatterier kan också laddas efter varje användning, och bör ej urladdas helt. Lithiumbatterierna har dock ett inbyggt skydd så att en urladdning normalt inte skall skada cellerna. Vid långtidsförvaring är det rekommenderat att ladda lithiumbatteriet ca: en gång i månaden. Alla batterier tappar kapicetet av ålder samt av användandet. Man brukar ange ett batteris livslängd i laddningscykler. En laddningscykel är när batteriet laddas från tomt till fullt. Om man laddar ett halvfullt batteri förbrukas således 0,5 laddningscykler. blybatterier klarar normalt ca: 2-300 laddningscykler, medan lithiumbatterier klarar 5-700+ laddningscykler. Därmed är det en god idé att ha lithiumbatteri i en produkt som används flitigt, medan det kanske inte är lika viktigt i produkter som används mer sällan.
InStock
2695
SEK
Svart/Vit
Elsparkcykel Nitrox M8 - Svart/Vit
30131453
99300202
Elsparkcykel Nitrox M8 är en lättviktsscooter, drivs av ett litiumbatteri med 5Ah kapacitet samt en borstlös navmotor belägen i bakhjulet. Vikten på denna elscooter/elsparkcykel är endast ca: 11.5 kg, vilket gör den busenkel att bära med sig vart du än går! Scootern är dessutom försedd med extra stora hjul (6,5 tum) för att förbättra framkomligheten på lite ojämna underlag. Elsparkcykel Nitrox M8 har en riktigt trevlig byggkvalitet med en stark och underhållsfri borstlös navmotor belägen i bakhjulet med 250W motoreffekt. Motorstyrkan ger scootern en toppfart om ca: 20 km/h och en kraft som orkar dra även vuxna, maxlasten är satt till 100 kg. Skulle scootern behöva hjälp i någon backe är det bara att skjuta ifrån likt en vanlig kickbike. På styret finns hastighetsmätare och batteriindikator så att du vet när det är dags att ladda batterierna. Du gasar med hjälp av ett steglöst tumgasreglage på styrets högra sida. På vänster sida finns ett tumgasreglage som reglerar scooterns underhållsfria elektromagnetiska bromssystem. Denna broms verkar på bakhjulet och har dessutom en regenerativ (återladdande) effekt. Över bakhjulet finns även en mekanisk broms som du aktiveras genom att trycka med foten. Litiumbatteriet om 36V 5Ah är integrerat i ramen och ger scootern en räckvidd om upp till 15 km/laddning, beroende på körstil. En laddning tar ca: 4 timmar. Hjulen på denna elscooter har 6,5 tums (ca: 16,5 cm) diameter och däck av solitt gummi. Däcken behöver alltså aldrig fyllas på med luft, och du slipper irriterande punkteringar. Scootern har dessutom en häftig LED-strålkastare fram och röd LED-lampa bak. Elsparkcykel Nitrox M8 är hopfällbar, vilket sker på ett par sekunder utan behov av verktyg. Scootern är klassad IPX4 vilket innebär att den klarar vattensprut från alla olika håll. Börjar det regna på scooterturen är det alltså bara att köra vidare! SNABBFAKTA: Motor: 250W borstlös navmotor Toppfart: Ca: 20 km/h Batteri: 36V 5Ah (18650-celler) Vattentät enligt klass IPX4 Laddare: 36V (42V) 1.5A Räckvidd: Upp till 15 km/laddning Laddtid ca: 4 timmar Hjuldiameter: 6,5 tum Belysning: LED fram och bak Vikt ca: 11.5 kg Max. lastvikt: 100 kg Mått: 96x45x105 cm (LBH) Mått hopfälld:  96x45x41 cm (LBH) Mått emballage: 97.5x16x42.5 cm (LBH) BORSTLÖS VS. BORSTMOTOR:När man talar om elmotorer finns i huvudsak två olika teknologier: borstmotorer samt borstlösa motorer. Borstmotorer har funnits längst och återfinns ofta på lite billigare produkter med elmotor. Borstlösa motorer är en nyare och bättre teknologi med flera fördelar: + Högre effektivitet (mindre spill i form av t.ex. värme)+ Högre vridmoment (250W borstlös upplevs starkare än 250W borst)+ Mindre underhåll (inga borst som behöver bytas med tiden)+ Tystare drift Nackdelen med en borstlös motor är att konstruktionen, och därmed motorn, är dyrare än borstmotorer. NAVMOTORER:Vissa eldrivna fordon har s.k. navmotorer, vilket innebär att elmotorn är integrerat i något av hjulen. Fördelen med detta är att man slipper ha en kedja eller drivrem mellan motor och drivhjul, vilket innebär att man slipper spänna, smörja och underhållet som kedja/rem medför. Dessutom blir det inget kedjekladd om man vill ta med sig produkten, t.ex. i bagageutrymmet på bilen. Samtliga navmotorer hos Rull.se är av borstlös modell. Sammantaget gör detta att produkter med navmotor kräver minimalt underhåll och har hög driftsäkerhet! BATTERIER:I eldrivna fordon finns batterier som normalt är av typen blyackumulator eller lithium. Blyackumulatorer har normalt spänningen 12 Volt, och produkter med högre driftspänning har därför seriekopplade blyackumulatorer (t.ex. 3 st 12V för att uppnå 36V spänning). Blyackumulatorer är relativt billiga och fungerar bra när de sköts korrekt. En produkt med blyackumulatorer skall helst laddas efter varje användning, även om batteriet inte är helt urladdat. Tvärt om är det direkt skadligt för batteriet att tömma det helt på ström. Vid långtidsförvaring mår blyackumulatorer bäst av att vara 100% laddade. Om du inte skall använda produkten under en längre period rekommenderar vi att ladda den minst en gång per månad för att hålla batterierna fräscha. Lithiumbatterier har flera fördelar jämfört med blyackumulatorer: + De har ca: 2-3 gånger längre livslängd.+ De väger endast ca: 1/3 jämfört med blybatterier.+ De är mindre känsliga för misskötsel. Lithiumbatterier kan också laddas efter varje användning, och bör ej urladdas helt. Lithiumbatterierna har dock ett inbyggt skydd så att en urladdning normalt inte skall skada cellerna. Vid långtidsförvaring är det rekommenderat att ladda lithiumbatteriet ca: en gång i månaden. Alla batterier tappar kapicetet av ålder samt av användandet. Man brukar ange ett batteris livslängd i laddningscykler. En laddningscykel är när batteriet laddas från tomt till fullt. Om man laddar ett halvfullt batteri förbrukas således 0,5 laddningscykler. blybatterier klarar normalt ca: 2-300 laddningscykler, medan lithiumbatterier klarar 5-700+ laddningscykler. Därmed är det en god idé att ha lithiumbatteri i en produkt som används flitigt, medan det kanske inte är lika viktigt i produkter som används mer sällan.
Välj modell Lagerstatus
     Svart In Stock   I lager 
     Svart/Vit In Stock   I lager 
 
 

Elsparkcykel Nitrox M8 är en lättviktsscooter, drivs av ett litiumbatteri med 5Ah kapacitet samt en borstlös navmotor belägen i bakhjulet.

Vikten på denna elscooter/elsparkcykel är endast ca: 11.5 kg, vilket gör den busenkel att bära med sig vart du än går! Scootern är dessutom försedd med extra stora hjul (6,5 tum) för att förbättra framkomligheten på lite ojämna underlag.

Elsparkcykel Nitrox M8 har en riktigt trevlig byggkvalitet med en stark och underhållsfri borstlös navmotor belägen i bakhjulet med 250W motoreffekt. Motorstyrkan ger scootern en toppfart om ca: 20 km/h och en kraft som orkar dra även vuxna, maxlasten är satt till 100 kg. Skulle scootern behöva hjälp i någon backe är det bara att skjuta ifrån likt en vanlig kickbike. På styret finns hastighetsmätare och batteriindikator så att du vet när det är dags att ladda batterierna.

Du gasar med hjälp av ett steglöst tumgasreglage på styrets högra sida. På vänster sida finns ett tumgasreglage som reglerar scooterns underhållsfria elektromagnetiska bromssystem. Denna broms verkar på bakhjulet och har dessutom en regenerativ (återladdande) effekt. Över bakhjulet finns även en mekanisk broms som du aktiveras genom att trycka med foten.

Litiumbatteriet om 36V 5Ah är integrerat i ramen och ger scootern en räckvidd om upp till 15 km/laddning, beroende på körstil. En laddning tar ca: 4 timmar.

Hjulen på denna elscooter har 6,5 tums (ca: 16,5 cm) diameter och däck av solitt gummi. Däcken behöver alltså aldrig fyllas på med luft, och du slipper irriterande punkteringar. Scootern har dessutom en häftig LED-strålkastare fram och röd LED-lampa bak. Elsparkcykel Nitrox M8 är hopfällbar, vilket sker på ett par sekunder utan behov av verktyg.

Scootern är klassad IPX4 vilket innebär att den klarar vattensprut från alla olika håll. Börjar det regna på scooterturen är det alltså bara att köra vidare!

SNABBFAKTA:

  • Motor: 250W borstlös navmotor
  • Toppfart: Ca: 20 km/h
  • Batteri: 36V 5Ah (18650-celler)
  • Vattentät enligt klass IPX4
  • Laddare: 36V (42V) 1.5A
  • Räckvidd: Upp till 15 km/laddning
  • Laddtid ca: 4 timmar
  • Hjuldiameter: 6,5 tum
  • Belysning: LED fram och bak
  • Vikt ca: 11.5 kg
  • Max. lastvikt: 100 kg
  • Mått: 96x45x105 cm (LBH)
  • Mått hopfälld:  96x45x41 cm (LBH)
  • Mått emballage: 97.5x16x42.5 cm (LBH)

BORSTLÖS VS. BORSTMOTOR:
När man talar om elmotorer finns i huvudsak två olika teknologier: borstmotorer samt borstlösa motorer. Borstmotorer har funnits längst och återfinns ofta på lite billigare produkter med elmotor. Borstlösa motorer är en nyare och bättre teknologi med flera fördelar:

+ Högre effektivitet (mindre spill i form av t.ex. värme)
+ Högre vridmoment (250W borstlös upplevs starkare än 250W borst)
+ Mindre underhåll (inga borst som behöver bytas med tiden)
+ Tystare drift

Nackdelen med en borstlös motor är att konstruktionen, och därmed motorn, är dyrare än borstmotorer.

NAVMOTORER:
Vissa eldrivna fordon har s.k. navmotorer, vilket innebär att elmotorn är integrerat i något av hjulen. Fördelen med detta är att man slipper ha en kedja eller drivrem mellan motor och drivhjul, vilket innebär att man slipper spänna, smörja och underhållet som kedja/rem medför. Dessutom blir det inget kedjekladd om man vill ta med sig produkten, t.ex. i bagageutrymmet på bilen. Samtliga navmotorer hos Rull.se är av borstlös modell. Sammantaget gör detta att produkter med navmotor kräver minimalt underhåll och har hög driftsäkerhet!

BATTERIER:
I eldrivna fordon finns batterier som normalt är av typen blyackumulator eller lithium.

Blyackumulatorer har normalt spänningen 12 Volt, och produkter med högre driftspänning har därför seriekopplade blyackumulatorer (t.ex. 3 st 12V för att uppnå 36V spänning). Blyackumulatorer är relativt billiga och fungerar bra när de sköts korrekt. En produkt med blyackumulatorer skall helst laddas efter varje användning, även om batteriet inte är helt urladdat. Tvärt om är det direkt skadligt för batteriet att tömma det helt på ström. Vid långtidsförvaring mår blyackumulatorer bäst av att vara 100% laddade. Om du inte skall använda produkten under en längre period rekommenderar vi att ladda den minst en gång per månad för att hålla batterierna fräscha.

Lithiumbatterier har flera fördelar jämfört med blyackumulatorer:

+ De har ca: 2-3 gånger längre livslängd.
+ De väger endast ca: 1/3 jämfört med blybatterier.
+ De är mindre känsliga för misskötsel.

Lithiumbatterier kan också laddas efter varje användning, och bör ej urladdas helt. Lithiumbatterierna har dock ett inbyggt skydd så att en urladdning normalt inte skall skada cellerna. Vid långtidsförvaring är det rekommenderat att ladda lithiumbatteriet ca: en gång i månaden.

Alla batterier tappar kapicetet av ålder samt av användandet. Man brukar ange ett batteris livslängd i laddningscykler. En laddningscykel är när batteriet laddas från tomt till fullt. Om man laddar ett halvfullt batteri förbrukas således 0,5 laddningscykler. blybatterier klarar normalt ca: 2-300 laddningscykler, medan lithiumbatterier klarar 5-700+ laddningscykler. Därmed är det en god idé att ha lithiumbatteri i en produkt som används flitigt, medan det kanske inte är lika viktigt i produkter som används mer sällan.